Pregătirea conferinţei

Primii paşi

21-23 octombrie 2010, Braşov – A XXI-a Conferinţă Naţională a ANBPR

Delegaţia Bibliotecii Judeţene „Petre Dulfu” şi a Filialei ANBPR Maramureş îşi exprimă dorinţa de a găzdui viitoarea Conferinţă de primăvară a ANBPR.

13 decembrie 2010 – Şedinţa Biroului Executiv ANBPR

Se stabilesc datele pentru:

  • Ziua Bibliotecarului: 23 aprilie 2011;
  • Săptămâna Naţională a Bibliotecilor: 23-30 aprilie 2011;
  • Conferinţa de primăvară a ANBPR: 12-14 mai 2011.

Se discută tema conferinţei de primăvară şi, după analiza mai multor propuneri care au în vedere contextul internaţional şi activităţile specifice de bibliotecă, se optează pentru problematica voluntariatului, în consens cu Anul European al Voluntariatului.

Pentru o mai bună delimitare a conferinţelor de primăvară, în contextul conferinţelor organizate de ANBPR neîntrerupt, din anul 1990, Biroul Executiv a decis că, din acest an conferinţa de primavară se va numi BiblioPublica.

La Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu”, pe agenda şedinţelor operative săptămânale, apare ca punct distinct Conferinţa ANBPR. Se trasează liniile directoare. Apar primele idei, primele sugestii.

27 martie 2011Actualizarea structurii de organizare a conferinţei

Echipa de coordonare a organizării conferinţelor ANBPR, formată din:

  • Preşedintele ANBPR;
  • Prim-vicepreşedintele ANBPR;
  • Vicepreşedintele cu probleme de comunicare;
  • Vicepreşedintele cu probleme de organizare a filialelor;
  • Departamentul Operaţional;
  • Biblioteca parteneră/alţi parteneri cu care se organizează conferinţa

a inventariat problemele pe care le ridică reuşita unui astfel de demers şi a stabilit atribuţiile concrete ale fiecărui membru.

La Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” Baia Mare s-a emis decizia de numire a Comisiei de organizare a Conferinţei şi a fost a desemnat comisarul Conferintei.

31 martie – 01 aprilie 2011- Preconferinţa ANBPR de la Craiova

„Comisiile profesionale şi procesul de modernizare a bibliotecilor publice”

Organizată în colaborare cu Biblioteca Judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman” Dolj şi Filiala ANBPR Dolj, preconferinţa este prima manifestare de amploare premergătoare unei conferinţe anuale.

A fost axată exclusiv pe rolul şi importanţa comisiilor profesionale, structuri esenţiale în activitatea unei asociaţii profesionale şi a avut ca scop restructurarea şi revigorarea acestora.

S-a elaborat şi a fost adoptat Regulamentul cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor profesionale ale ANBPR. Pe baza lui fiecare comisie şi-a redactat propriul Regulament. În sesiunile de lucru comisiile şi-au stabilit Planul de activitate pentru anul 2011. Toate obiectivele propuse au fost prezentate şi dezbătute în sesiunea în plen cu care s-a încheiat manifestarea.

La Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” se ia decizia ca biblioteca sa rămână deschisă pentru public pe perioada desfăşurării Conferinţei. Este o perioadă de vârf în activitatea noastră, sunt activităţi programate de la începutul anului la care nu putem renunţa. Începe pregătirea primelor materiale.

BiblioPublica în linie dreaptă

  • Primele informaţii detaliate despre BiblioPublica ajung la membrii ANBPR (03.04.2011)

Informaţiile se referă la tema conferinţei, structura programului, cerinţele cu privire la aplicaţii, temele workshop-urilor, Târgul PromoLib, Vizita la obiectivele culturale din judeţul Maramureş, termene ş.a..

  • Cafeneaua ANBPR din judeţul Bihor (Staţiunea 1 Mai, 11-14 aprilie)

Doina Popa, preşedintele ANBPR, Ioana Dragotă, comisarul Conferinţei, Ioana Crihană, director executiv al ANBPR şi Andreea Manoli, asistent director analizează etapa parcursă, detaliile Programului, mapele, sălile şi mulţimea de probleme care au mai rămas. Conferinţa va avea şi un Blog!

  • 22 aprilie, zi de finalizare a formalităţilor de participare

Termene ferme, solicitări precise, reguli asumate, lucrări transmise. La sfârşitul zilei de 22 aprilie erau înscrişi 113 participanţi. Rezultat mulţumitor, dovadă de maturitate şi de respectare a exigenţelor. Aşteptăm cu interes şi zilele următoare.

  • Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” Baia Mare (27-28 aprile)

Intrată deja în obişnuinţă ca acţiune premergătoare conferinţelor, vizitarea locurilor unde se va desfăşura evenimentul a avut loc şi acum.
Directorul bibliotecii, domnul dr. Teodor Ardelean, comisarul conferinţei, doamna Ioana Dragotă, preşedintele Filialei ANBPR Maramureş, doamna Alina Lemnean, împreună cu doamna Doina Popa, preşedintele ANBPR analizează toate aspectele care privesc: spaţiul de desfăşurare a conferinţei, cazarea participanţilor, pauzele care punctează diversificarea ritmului conferinţei, vizita de documentare în Maramureşul istoric si multe altele.
Domnul director ne propune un lucru minunat: să invităm alături de noi pe toţi directorii bibliotecilor judeţene, pensionaţi în timp, oameni care, alături de construcţia instituţională a bibliotecii, au contribuit şi la construcţia Asociaţiei.
Toate acestea s-au întâmplat după o vizită de prezentare a bibliotecii, o bibliotecă modernă, de nivel european, frecventată zilnic de foarte mulţi utilizatori, o bibliotecă ce a trecut cu succes testul recunoaşterii de către locuitori. Aici, la Baia Mare, lumea ştie foarte bine unde este biblioteca judeţeană.

A doua zi, în compania doamnei Ioana Dragotă stabilim ultimele detalii şi programul de vizite. Prima opţiune este Muzeul de Mineralogie, singurul de acest fel din Europa, apoi Muzeul Etnografic. Ne este prezentat în detaliu traseul vizitei din a treia zi a conferinţei.

  • Se dă startul la evaluări

Sarcini grele pentru Dragoş Neagu, prim-vicepreşedinte ANBPR, spre care au venit toate propunerile pentru premiile ANBPR pe anul 2010 şi de la care vor ajunge la membrii Consiliului de Conducere al ANBPR toate dosarele candidaţilor.
Sarcini grele şi pentru Gabriel Cărăbuş, Monica Avram şi Daniel Nazare, membri în Comisia de evaluare a lucrărilor prezentate la conferinţă.
Răsuflă uşuraţi. Cu mici execepţii, lucrările sunt bune.

  • Se construieşte Programul

Liviu Iulian Dediu şi Sorin Burlacu, vicepreşedinţi ANBPR, dispun de-acum de toate ingredientele pentru construcţia Programului. Ne propun o prima variantă pe data de 4 mai. E foarte bine. Cu toate ajustările şi completările ulterioare, produsul finit îl vom avea la timp, spre bucuria tuturor.

  • Mesajele circulă cu rapiditate

E definitivată lista participanţilor? E finalizat programul? Ce conţin mapele? Care este stadiul BiblioMagazinului? Şi, evident, problemele curente ale Asociaţiei, care nu suferă amânare.
Biblioteca îşi desfăşoară cu aceeaşi intensitate activitatea cotidiană. Se pare că întotdeauna găsim loc de mai mult şi mai bine. Înţelegem cât de benefică este găzduirea unei astfel de conferinţe şi încercarea de a ne privi biblioteca prin ochii colegilor noştri pe care aşteptăm cu drag să îi reîntâlnim.

Advertisements
This entry was posted in Conferinţa and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s